Az ideális
tartalomszolgáltatónak számos szempontnak kell megfelelnie. Kommunikáció,
tartalom, nyílt hozzáférésű tartalmak, interaktivitás, minőség, igényesség,
közösségépítés, stb. Ezek mind mind elsődleges szempontok, melyeknek muszáj
megfelelni, hogyha sikeres és népszerű tartalomszolgáltató akar lenni az ember.
De az is olyan fontos, hogy visszakereshető tartalmat hozzunk létre, így azok,
akik jóval az oldal indulása után csatlakoznak, „fel tudnak zárkózni”. A blog
akkor jó és akkor lesz sikeres, ha folyamatos élő kapcsolatot biztosít a szerző
és a felhasználók között, valamint személyes és közösségi teret biztosít a
felhasználók számára.
A visszakereshetőség, megadja a
kontextus, a kapcsolódás esélyét, mert így bele lehet folyni úgy a társalgásba,
hogy ismerjük az előzményeket, összefüggéseket. Fontos, hogy hiteles adatokat,
információt szolgáltassunk, mert csak ezek révén alakul ki a megfelelő minőség
és bizalom az olvasókkal.
A tartalomszolgáltatásnál arra is
oda kell figyelni, hogy az egyedi legyen. Ezen kívül nagyon fontos még a
felhasználók bevonása, annak éreztetése, hogy adunk a véleményükre és
szeretnénk az őket érdeklő információkról tájékoztatni. Természetesen ezt
tettekkel is bizonyítanunk kell, nem elég hitegetni őket. Bekapcsoljuk őket a
tartalomszolgáltatás fejlődésébe, alakításába, ugyanis ők a célközönségünk.
Kétségtelen, hogy egy
ilyen blog létrehozása rendkívül sok munkával jár. De az is bizonyos, hogy a
legtöbbet a készítő fog tanulni belőle, ő lesz az, aki a témában a
legjobban elmélyül és a legtöbb ismeretet szerzi róla.
/ előző bejegyzés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése