Zeneíró programok 5.
A közösségi médiában a felhasználókat különböző
viselkedésminták szerint lehet csoportosítani. A tartalomszolgáltatás célja,
hogy minden csoport figyelmét felkeltse és kielégítse az igényeiket. Ma már arra
is figyelni kell, hogy a blogot olvasó felhasználó, ne csak befogadó legyen (azaz
egyirányú kommunikáció menjen végbe), hanem hogy részt vegyen a blog
javításában, kiegészítésében és fejlesztésében is.
A tartalomszolgáltatón is múlik, hogy mennyire tudja erre késztetni a felhasználót, vagyis hogy írja le a személyes tapasztalatait és ezáltal az internetes világon kívüli életéből merítsen. Természetesen a legfőbb faktor ebben a folyamatban a felhasználó és csakis az ő igyekezetén és akaraterején múlik, hogy ne essen prédájává a tartalomszolgáltatónak, hanem öntudatos fogyasztóvá váljon.
A tartalomszolgáltatón is múlik, hogy mennyire tudja erre késztetni a felhasználót, vagyis hogy írja le a személyes tapasztalatait és ezáltal az internetes világon kívüli életéből merítsen. Természetesen a legfőbb faktor ebben a folyamatban a felhasználó és csakis az ő igyekezetén és akaraterején múlik, hogy ne essen prédájává a tartalomszolgáltatónak, hanem öntudatos fogyasztóvá váljon.
Azokon a felületeken, ahol a felhasználók
és a blogger interaktívan érintkezhetnek egymással, szükség van valamiféle
regisztrációra és arra, hogy valamilyen formában vállalják az identitásukat (legalább
nicknév szintjén). Bár az is igaz, hogyha a felhasználót valódi kilétének felvállalására
kényszerítik, akkor hajlamosabbak visszafogottabban, kevésbé provokatívabban
viselkedni. Ez egyben előny és hátrány is. Előny, hogy kisebb az esélye a
személyes viták kialakulásának, hátrány, hogy kevésbé lesznek őszinték,
kritikusak.
Meglátásom szerint kártékony hatású az
az elterjedt nézet, hogy az interneten bárki bármikor elérhető és azonnali
visszajelzést lehet kapni a kérdéseinkre, megjegyzéseinkre. Ez
megvalósíthatatlan, mivel az interneten túl, ott van a valós életünk is.
Természetesen a visszajelzés rendkívül fontos, mivel a blogger ezzel mutatja ki
a közösség felé, hogy foglalkozik velük, figyeli a tevékenységüket és tiszteli
a véleményüket. Fontos szerepe van az oldalakon a link gyűjteményeknek, amelyek
további oldalakra és az ott található információszerzési és közösségi
lehetőségekhez vezetnek el minket. Fontosnak, hogy az oldalak kapcsolati
gyűjteményeit folyamatosan frissítsék és tájékozódjanak a terület újításairól.
A jó tartalomszolgáltató próbál kötődést
kiváltani a közösségétől, mégpedig azzal, hogy olyan formában szolgáltat, amelyen
a felhasználó könnyen eligazodik, vagy valamilyen újdonságot hoz be. Meglehet,
hogy az újítások, illetve a hatásuk csak rövid ideig maradt fenn, de
mindenképpen érdemes megpróbálkozni velük, hogy az érdeklődés fennmaradjon.
A tájékoztatásra vágyó félnek nem kell,
hogy előítéletei legyenek, nem kell tekintélyt vagy hivatásos szakértőt
tisztelnie a kérdezettben: ő is ugyanolyan virtuális lény, mint ő maga. Ez megkönnyíti
a kommunikációt, mivel egyazon szinten állnak. A blogger se pénzt, se bármiféle
más juttatást nem kér, pusztán szívességi alapon tájékoztat. Ez egy olyan
gesztus, amivel számolni kell, bármilyen is legyen a tartalomszolgáltatásunk.
Ezek az oldalak próbálnak pozitív üzenetet közvetíteni, azaz hogy bárki
elsajátíthatja a kottázó programok használatát, és ezzel igyekeznek motiválni a
felhasználókat. Mivel ez a terület meglehetősen szűk felhasználói csoportot
érint, lehetővé válik, hogy valóban minőségi tartalomszolgáltatás jöjjön létre.
Ezért fontos, hogy bevonjuk a
felhasználókat a tartalomszolgáltatás folyamatába, mert segítségükkel, jobb oldalt
lehet létrehozni és talán időt állóbbá is tehetjük azt.
/ előző bejegyzés
/ előző bejegyzés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése