keresés

2015. május 5., kedd


Zeneíró programok 5.


A közösségi médiában a felhasználókat különböző viselkedésminták szerint lehet csoportosítani. A tartalomszolgáltatás célja, hogy minden csoport figyelmét felkeltse és kielégítse az igényeiket. Ma már arra is figyelni kell, hogy a blogot olvasó felhasználó, ne csak befogadó legyen (azaz egyirányú kommunikáció menjen végbe), hanem hogy részt vegyen a blog javításában, kiegészítésében és fejlesztésében is.


A tartalomszolgáltatón is múlik, hogy mennyire tudja erre késztetni a felhasználót, vagyis hogy írja le a személyes tapasztalatait és ezáltal az internetes világon kívüli életéből merítsen. Természetesen a legfőbb faktor ebben a folyamatban a felhasználó és csakis az ő igyekezetén és akaraterején múlik, hogy ne essen prédájává a tartalomszolgáltatónak, hanem öntudatos fogyasztóvá váljon.

Azokon a felületeken, ahol a felhasználók és a blogger interaktívan érintkezhetnek egymással, szükség van valamiféle regisztrációra és arra, hogy valamilyen formában vállalják az identitásukat (legalább nicknév szintjén). Bár az is igaz, hogyha a felhasználót valódi kilétének felvállalására kényszerítik, akkor hajlamosabbak visszafogottabban, kevésbé provokatívabban viselkedni. Ez egyben előny és hátrány is. Előny, hogy kisebb az esélye a személyes viták kialakulásának, hátrány, hogy kevésbé lesznek őszinték, kritikusak.

Meglátásom szerint kártékony hatású az az elterjedt nézet, hogy az interneten bárki bármikor elérhető és azonnali visszajelzést lehet kapni a kérdéseinkre, megjegyzéseinkre. Ez megvalósíthatatlan, mivel az interneten túl, ott van a valós életünk is. Természetesen a visszajelzés rendkívül fontos, mivel a blogger ezzel mutatja ki a közösség felé, hogy foglalkozik velük, figyeli a tevékenységüket és tiszteli a véleményüket. Fontos szerepe van az oldalakon a link gyűjteményeknek, amelyek további oldalakra és az ott található információszerzési és közösségi lehetőségekhez vezetnek el minket. Fontosnak, hogy az oldalak kapcsolati gyűjteményeit folyamatosan frissítsék és tájékozódjanak a terület újításairól.

A jó tartalomszolgáltató próbál kötődést kiváltani a közösségétől, mégpedig azzal, hogy olyan formában szolgáltat, amelyen a felhasználó könnyen eligazodik, vagy valamilyen újdonságot hoz be. Meglehet, hogy az újítások, illetve a hatásuk csak rövid ideig maradt fenn, de mindenképpen érdemes megpróbálkozni velük, hogy az érdeklődés fennmaradjon.

A tájékoztatásra vágyó félnek nem kell, hogy előítéletei legyenek, nem kell tekintélyt vagy hivatásos szakértőt tisztelnie a kérdezettben: ő is ugyanolyan virtuális lény, mint ő maga. Ez megkönnyíti a kommunikációt, mivel egyazon szinten állnak. A blogger se pénzt, se bármiféle más juttatást nem kér, pusztán szívességi alapon tájékoztat. Ez egy olyan gesztus, amivel számolni kell, bármilyen is legyen a tartalomszolgáltatásunk. Ezek az oldalak próbálnak pozitív üzenetet közvetíteni, azaz hogy bárki elsajátíthatja a kottázó programok használatát, és ezzel igyekeznek motiválni a felhasználókat. Mivel ez a terület meglehetősen szűk felhasználói csoportot érint, lehetővé válik, hogy valóban minőségi tartalomszolgáltatás jöjjön létre.

Ezért fontos, hogy bevonjuk a felhasználókat a tartalomszolgáltatás folyamatába, mert segítségükkel, jobb oldalt lehet létrehozni és talán időt állóbbá is tehetjük azt.

/ előző bejegyzés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése