keresés

2021. május 7., péntek

Normális emberek?

 Rengeteg sorozatot, filmet nézek, folyamatosan falom őket. Sok esetben csak azért, hogy háttérzajként szóljon. Velem több alkalommal előfordult, hogy egy film vagy sorozat hatására elővettem az alapot jelentő könyvet. 

Első ilyen találkozásom Colin Firth-nek és a BBC 1995-ös Büszkeség és balítélet sorozatának köszönhető.


Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCszkes%C3%A9g_%C3%A9s_bal%C3%ADt%C3%A9let_(telev%C3%ADzi%C3%B3s_sorozat,_1995)#/media/F%C3%A1jl:Colin_Firth_B%C3%BCszkes%C3%A9g_%C3%A9s_bal%C3%ADt%C3%A9let.jpg

Még mindig megvan a szerelem. 
Azóta akarva, akaratlan is összekapcsolom az élményeket, mármint a filmnézés és a könyv olvasás élményét. ;)

Legutóbb a télen talált rám a "szerelem". Unatkoztam, kivételesen nem kellett semmi beadandót készíteni (fura is volt), a televízióban semmi kedvemre való. 
Belekukkantottam a HBO GO kínálatába, ott jött velem szemben a Normális emberek című mini sorozat. 


Forrás: https://www.imdb.com/title/tt9059760/mediaviewer/rm4178424577/


A 12 részt meglepő módon hamar ledaráltam. Nem volt egyszerű. Elgondolkodtató, kicsit arcul csap, sok esetben nem érted a reakciókat, de mégis teljesen átéled.
Végeztem vele, hiányérzet. Jött az érzés, hogy ez rövid volt, nézzünk csak utána.
Meglepően láttam, hogy Sally Rooney: Normális emberek című könyv adta az alapot a sorozathoz.
Internet felcsapva, könyv a kosárba, 2-3 nap múlva csenget a GLS-es fiú. :D 


Beindult a gépezet, ki sem lehetett robbantani a könyvből. Imádtam, minden egyes oldalát. A főszereplők, Marianne és Connell folyamatos függése sok esetben amennyire "romatikus", annyira fejbevágó. Több alkalommal kellett abbahagyni, hogy gondolkodjak, lenyugodjak. 

Mindent egybeveteve számámra a könyv kicsit jobban tetszett.

Ha elkezdenéd először olvass, utána mozizz!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése