keresés

2021. május 7., péntek

Nézőpontváltás 1.

     Ahogy a világban számos munkahelyen, úgy a könyvtárakban is vissza nem fordítható változások történtek, és történnek a mai napig. A felsőoktatási könyvtáraknak is problémákkal kellett szembenézniük, melyeket folyamatosan kezelni kell.

    A felsőoktatási könyvtárak közönsége jellegükből adódóan - elsősorban - hallgatókból és oktatókból áll. A pandémia következtében a megszokott szolgáltatásokat már nem lehet biztosítani, a lezárások és korlátozások miatt a könyvtárak fizikai látogatása tilos.

 

       

 Jelen helyzetben a könyvtár látogatónak elérése problémás, a szolgáltatások nem működhetnek az eddig megszokott módokon. A nyomtatás, fénymásolás, helyben történő számítógép használat mellett a személyes tájékoztatás biztosítása is átalakult. 

    Igen hasznos tehát egy olyan tartalomszolgáltatás igénybevétele, mely a közegészségügyi helyzet ellenére megtalálja a hallgatókat, oktatókat információkkal, segítségnyújtással, a szolgáltatások ismertetésével és azok igénybe vételének lehetőségeivel. A célközönség természetesen a könyvtárhasználók, a hallgatók, oktatók és munkatársak, akik igénybe szeretnék venni a könyvtárat - illetve akik nem is gondolnak rá, hogy a könyvtár segítségükre lehet tanulmányaik, munkavégzésük során.

    A pandémia kialakulásának elejétől kezdve érdeklődnek az olvasók, hogy milyen feltételekkel, milyen módon tudnak élni a könyvtár által biztosított lehetőségekkel, tehát az igény egy ilyen tartalomszolgáltatásra egyértelműen magas, pontosabban szükségszerű.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése