keresés

2014. május 3., szombat

Az új típusú URL-ek

Napjainkban egyre több URL tartalmaz értékes utalásokat. Ez a tendencia feltörekvőben van. Az URL-ek gyakran az első benyomását adják az adott honlap legfrissebb híreiről. Az URL elemek (például formátumok, dátumok) az adott forrásról követelményeket alkotnak. Ez az URL tendencia keretében a különböző dolgokról közöl hasznos információkat azoknak, akik az online híreket keresik és/vagy állítják elő.
2001 óta a Nexcerpt több milliárd URL-t olvasott be analizálás céljából.



Ha az URL-ek beszélni tudnának


Az URL-ek többet közvetítenek, mint amennyit gondolunk. Sőt, értékes dolgokat közvetítenek. Észrevehető, hogy 2001-ben nem volt általánosan használt URL minta.
Napjainkban egyre több blog platformjába ágyazzák be az "/ÉÉÉÉ / HH / NN/" URL-t. Az idő múlásával a webcím minták tükrözik a különböző szervezetek előírásait, az offline forrásokat és az üzleti gyakorlatot.




Számok nélkül


Az URL-ek fő feladata a keresőoptimalizálás. Ha nem tartalmaz számokat, akkor kevésbé valószínű, hogy keresés során a releváns oldalt fogjuk megtalálni. Ez azt is jelenti, hogy alacsony az értéktartalma az adott webcímnek.
Miért fontosak a kulcsszóra optimalizált URL-ek? Mert ezek a számjegyek mutatnak rá a magasabb szintű, tartalmasabb cikkekre az interneten.



Az URL-ek jelentése


A számjegyek jelentést közvetítenek az URL-ek esetében. A számos közös vonás ellenére mégis változatosak a tartományok, amelyben definiálják az URL-eket. Például a kormányzati szerveknek, vállalatoknak, kiadóknak, hírügynökségeknek egyedi webcímük van.
Például az ABC News URL-je így néz ki: ?id=18617786 (abcnews.go.com)


Elvárások


Az interneten található webcímeknek számos követelményeknek kell megfelelniük. Például a hírek URL-jében szerepelnie kell a "news" kifejezésnek. Az ilyen típusú elnevezési szabályok segítik a keresőmotorokat a szűkítés során.


Felesleges és csúnya URL-ek


A felesleges és csúnya URL alatt a következő példát értjük:
thehorse.com/(F(e8wy2YfpF2HH40-VfKXLByc 4iMY1dXIMhUV5J_MSLubqyazazQMSwjBiUyLoE 47eaKVPKAwapOxN6jU6uQL2LG_xCNh2Ou4lw96 V2hMdc9FOmWlqcEU5JNorj7QnJdSwrKSPdtzIoB MiiH8fzOT3CJE_TBwrE2DT6_ksXFSyOckGx9Ky3 m-_SAGox8bKL131GsmlgQ2))/free-reports/ 30922/winter-health-concerns
Igyekezzünk ezeket elkerülni és rövid, tömör, illetve információban gazdag webcímeket készítsünk.



Időtartományok az URL címekben


Dátumok rögzítésénél érdemes odafigyelni a helyes formára: ( számjegy " / NNNN / NN / NN / " formátum)
Ügyeljünk arra, hogy az év, tényleg egy évszámot jelöljön (pl. 1990), a hónap két számjegyű legyen minden esetben (pl. 04) és a nap is két számjegy legyen (pl. 07).


Az UNIX, a JULIAN és egyéb formátumok


A szerző a UNIX formátumot kedveli leginkább, mert pontos és egyértelmű időtartalmakat definiál (2012 óta a másodperceket is lehet rögzíteni).
A Julian dátum elavultnak számít, régebben a nagyobb bostoni újságok használták.
Ezeken kívül még számos formátum létezik, amely kiszorul az URL népszerűsége miatt.


Mi mindannyian hírgyártók vagyunk


Napjainkban egyre többen vesznek részt új honlap vagy adattár létrehozásában. Ebben az esetben kérem ne hanyagolja el a formai követelményeket. Az elkészített új URL lehet aranyos (nem segít a felhasználóknak a megtalálásban), okos (zavaró) és lenyűgöző. Ügyeljünk a tartalom értékére.


Tanulságok


A saját webcímünk felülvizsgálatához a következőket vegyük figyelembe:

  1. az URL felépítése lehet az első benyomás a honlap tartalomról a felhasználóra; 
  2. nagyon fontos, hogy az URL felismerhető dátumokat és számokat tartalmazzon;
  3. bármilyen weboldalnak tartalmaznia kell hatékony és olvasható URL-eket.


Átfogó Egységesítési Egyetem


A webcímek készítése fontos feladat. Az URL-ek időt állóak, nem sokat változtak az elmúlt 20 év során. Ahhoz, hogy megértsük az URL-eket, tisztában kell lennünk az URI-k (W3C készítette, azonosítóként funkcionál) fogalmával. 


200 millió webcímen túl


A szerző, Gary Stock 10 éve foglalkozik webcímekkel, amit még mindig nagyon élvez. A Nexcerpt-nél dolgozik, ahol naponta 40000 URL címet kell leellenőriznie. A cég rögzíti a különböző URL-eket, Gary Stock pedig értékeli és besorolja a már rögzített webcímeket.


Készítette: Kalmár Csilla
A szemle alapjául szolgáló cikk: STOCK, Gary: News URLs Tell Their Own Stories



A képek forrása:

http://blog.directorymaximizer.com/2013/01/09/the-8-best-seo-practices-for-naming-your-urls/
http://www.guestcentric.com/custom-hotel-booking-engine-url/
http://www.softicons.com/system-icons/lozengue-filetype-icons-by-gurato/url-file-icon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése