keresés

2021. március 15., hétfő

Circus Roncalli

A Roncalli cirkusz egy német gyökerekkel rendelkező intézmény, mely egy különleges művésznek köszönhetően ma már csak az egész országban, hanem Ausztriában is nagy népszerűségnek örvendenek.

Honlap: https://www.roncalli.de/

https://www.facebook.com/CircusRoncalli/


Milyen tartalmakat digitalizáltak, tesznek közzé? 

A cirkusz honlapján többféle digitalizált tartalmat különíthetünk el: sajtószemle (Pressespiegel), fotógaléria (Fotogalerie), videók (Roncallis videos), Bernhard Paul és Roncalli cirkusz múzeum (Roncallis Cirkusmuseum). 

Sajtószemle (Pressespiegel): Az online szemléket két nagyobb csoportba sorolják: a 2020-as turné + aktuális anyagok és a retrospektív anyagok. A legfrissebb róluk készült cikk 2020 áprilisban jelent meg, a legrégebbi retrospektív 2013-ra nyúlik vissza. A róluk készült cikkek hiteles online újságokból származik, pontos megjelöléssel és linkkel. 

Fotógaléria (Fotogalerie): A fotógaléria igen színes felhozatalt kínál. A fényképek több téma szerint csoportosulnak: cirkuszról készült felvételek (panoráma és 360 fokban készült felvételek), cirkusz művészei, “vegyes fényképek” pl. alapító család, téli turné, nosztalgia és cirkusz kocsik és nem utolsó sorban a fellépesek fényképei. 

Videók (Roncallis videos): A videótárban is fellelhető többféle csoportosítás, melyekben található videók a cirkusz YouTube oldalára vezetnek minket. A videók a YouTube csatornával eltérően külön-külön tematizálja a videókat és az alapján rendezi őket csoportokba pl. retrospektív, berlini téli cirkusz, beharangozók és cirkusz építés (alapoktól az előadásig). 

Bernhard Paul: A cirkusz alapítója, személyi portréját és a hozzá kapcsolódó fényképek elérhetőek digitalizált formátumban pl. munkássága és családja. 

Roncalli cirkusz múzeum (Roncallis Cirkusmuseum): A cirkusz alapítójának köszönhetően üzemeltet egy cirkusz múzeumot is, melynek pár étékesebb darabja digitalizálva megjelenik az oldalon pl. Régi maszkok és antik hangszerek. 

Hogyan strukturálják a tartalomszolgáltatást, milyen menüpontok vannak, van-e az email cím megadását meghaladó interaktivitási lehetőség? 

A cirkusz elsősorban egy főoldallal rendelkezik és egy menüsorral. 

Menüsor tartalmazza: 

Circus Turnee – A különböző előadáshelyszínekre és turnékra válthatóak jegyek és ajándékjegyek. Jelenleg nem üzemel. 

Weitere Shows – A cirkusz kiépített egy másfajta előadást is, mely Apollo Variete névre hallgat. Cirkuszhoz hasonló artistamutatványok egyvelege étkezés mellett. 

Tickets – Jegyárusítás, ami lényegében az első két menüpontot egyesíti. 

Alles über Roncalli – A menüpont a korábban említett digitalizált tartalmakat foglalja magába, emellett a cirkusz történelmét tárja fel. 

Rent a dream – Ez egy külön szolgáltatás, ahol a cirkusz bizonyos eszközei vagy szolgáltatásai bérelhetők pl. iskolák vagy rendezvények számára. 

Roncalli Event – A Roncalli cirkusz támogatóiról, kiállításairól, eseményeiről és a velük való kapcsolat kialakítsáról találunk információkat. 

Roncalli Märkte - A cirkusz az előadásai mellett szerves vásárokat is többféle témában pl. téli vásár, történelmi vásár, kínai vásár és természetesen a Roncalli vásár. 

Kontakt – Ebben a menüpontban a kapcsolattartókról, állásajánlatokról, sajtórészlegről, az aktuális hírekről és kontaktszemélyekről informálódhat a látogató. 

Az oldalon e-mail cím megadásával feliratkozhatunk a hírlevélre, a postai irányítószám megadásával még papír alapon is küldenek nekünk reklámot. Kérdés esetén a kontaktoknál megtalálható e-mail segítségével lehet kommunikálni. 

Milyen szolgáltatásokat kínál most az intézmény?

Roncalli Circus – Souvenir Shop oldalán lehetőség van többféle ajándéktárgy közül választani pl. bögrék, ruhák, kártyák, lufik, maszkok és stb. A jegyeladásuk jelenleg szünetel. 

Hogyan működnek a covid alatt? 

A Souvenir Shop-on keresztül lehet támogatni a cirkuszt, de január 6 óta semelyik felület sem újult meg pl. Facebook és Instagram. A covid helyzetben a cirkusz kényszerszünetet tart, de pozitívan várják a folytatást. 

Design: 

Az oldalon könnyű információt szerezni és kutatni, hiszen a menüpontoknál legördülő almenü is található. A legördülő almenük megtekintésénél a főmenü szövege pördül egyet, ami nagyon látványos és figyelemfelkeltő. Az oldal színei számomra a tipikus cirkuszi színekből tevődik össze: arany, kék és piros. A szövegek színei: fekete vagy fehér a háttértől függően. A digitális tartalmak elérhetősége kiváló, jó a képek minősége és miközben böngészünk a weblapon lehet zenét hallgatni! 

Közösségi aktivitás: 

Facebook

Az oldalt 52318 felhasználó kedveli és 53384 felhasználó követi. A Facebookon megosztott tartalmak nagy részét az előadásokon készült képek és videók alkotják, kisebb részét az aktuális ünnepekre irányuló (rendszerint) képek, illetve a cirkusz tagjaival kapcsolatban megjelent média cikkeket is büszkén közlik. A nagyobb szigorítás előtti időkben, melyet a covid kíván meg, az oldal heti rendszerességgel közölt több posztot. A posztokat általánostan 100-500 fő kedveli és 10-60 fő szól hozzá szöveggel vagy képekkel. 

Instagram

A cirkusznak kb 23 ezer követője van 194 felhasználót követ. Az összesen kitett bejegyzés száma 819 db. A bejegyzések szinte megegyeznek a Facebookon kitett tartalmakkal, de az instagram oldalon csak a képek és videók kerülnek megosztásra. Az IGTV segítségével több videó is megtekinthető, de a Facebookhoz hasonlóan a nagyobb németországi lezárásokat követve itt is ennek tudható be a ritka posztolás. Átlagosan havonta minimum 3 kép került ki, 1-10-ig terjedő hozzászólással (a kedvelések pontos száma nem látható). 

YouTube

A csatornának 2,62 ezer feliratkozója van. A megosztott videók hosszúsága változó, teljes előadás viszont nem található meg az oldalon. A videók témája: mutatványok, “kulisszatitkok”, rendezvények a cirkusznál, gyerek és felnőtt programok, beharangozók, média hírek/interjúk. Lejátszási listák is elérhetők, bár nem olyan rendezettek. A pandémiás helyzet miatt nem volt az utóbbi 7 hónapban feltöltés csak egy beharangozó, mely a korlátozások feloldása utáni időszakra vonatkozik. Átlagban havonta 1 videó kikerül a csatornára, nézettsége 1-2 ezer nézettségtől akár 50 ezerig is terjedhet. A viedókra kevés reakciók érkeznek. 

Mindhárom felület “régi” múlttal rendelkezik, a Youtube viedóknál közel 10 éves a legidősebb. 

Gondozott, igényes közösségi felületek, melyek az aktualitásokat veszik előre, de a közönség számára kedvelt retrospektív tartalmakat is előszeretettel megosztják. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése