keresés

2017. május 16., kedd

A terápia

Hosszú hónapok munkájának eredményeként április 25-én végre ellátogattunk Ercsibe, ahol három osztálynak tartottuk meg Biblioterápiás foglalkozásunkat.

A foglalkozás háttere

A csoportok összetétele változó volt, második foglalkozásunkat például egy halmozottan hátrányos helyzetű diákokkal teli osztályban tartottuk, ahol a gyerekeknek igazi kihívást jelentett, hogy feltett kérdéseinket értelmezzék, azokra választ tudjanak adni. Tanítónőjük szerint a gyerekek szüleinek nagy százaléka még 8 általános iskolai végzettséggel sem rendelkezik, gyermekeik tanítják őket otthon olvasásra és írásra. Ilyen körülmények közt kezdetben kissé döcögősen ment a gyerekekkel a beszélgetés, valamint a feladatok elvégzése, nehezen tudták ugyanis kifejezni magukat. Ezen szituációban elsődleges feladatunknak azt tartottuk, hogy figyelmet fordítsunk ezekre a gyerekekre, elfogadjuk, és egy-egy kedves szóval bátorítsuk őket. Célunkat úgy érzem sikerült megvalósítanunk, hisz ezek a gyerekek a foglalkozás végén ölelésekkel viszonozták figyelmünket, megértésünket és kedvességünket. Esetükben úgy érzem, jelenlétünk sokkal többet jelentett számukra, mint jó családi háttérrel rendelkező társaik számára.


A foglalkozás

A foglalkozást indító bemelegítő játékunkkal sikerült elnyernünk a diákok szimpátiáját, sőt, az egyik esetben (a 3H-s osztályban) még tanáruk is beállt közéjük, s végigcsinálta tanulóival a foglalkozást.



















A Komisz lányok című könyvből választott műrészlet szintén jó választás volt, annak ellenére, hogy kezdetben kissé lányosnak tartottuk a történetet, s féltünk tőle, hogy a fiúkat nem sikerül majd lekötni vele.


A „mesét” követő beszélgetés szintén nagyon jól sikerült két osztályban. Természetesen igyekeztünk közben oldani a még megmaradt gátlásokat, személyes történetekkel rávezetni őket az általunk helyesnek vélt válaszokra, s törekedtünk arra is, hogy mindenki szóhoz juthasson.




Programunk csúcspontját minden esetben a Barátságrecept elkészítése jelentette. A gyerekek felnőtteket meghazudtolva működtek együtt és figyeltek egymásra, miközben roppant produktívak voltak.


Értékelés

Igaz érkezésünkkor még úgy gondoltuk, mi fogunk „tanító” szerepben tetszelegni egy délelőtt erejéig, kiértékelve munkánkat nem tudnánk megmondani, a kisdiákok, vagy egyetemi csoportunk tanult, s köszönhet többet a Biblioterápiának.
Programunkkal oktatónk, az érintett tanítók és diákok, s saját véleményünk szerint is mindhárom osztályban óriási sikert arattunk.  A barátság témakör az erkölcstan órákon még további boncolgatásra kerül majd, melynek mindenki szerint jó alapot biztosítottunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése