Az optimális tartalomszolgáltató rendszernek alapvetően a közösségi és szakértői összefogáson kell alapulnia. A közösségi oldalról érkezők nyilvánvalóan olyanok lesznek, akik érdeklődnek a téma iránt, vagy akiket érint maga a terület. A szakértői oldal részvételét akkor nevezhetnénk optimálisnak, ha nem csak egy-egy intézmény oldaláról működtetnék a tartalomszolgáltató felületeket, hanem valamiféle mögöttes fenntartói összefogáson alapulnának ezek a tartalmak. Az ideális tartalomszolgáltató rendszer előállításának kulcs jellemzőjeként tekintek arra, hogy a nívósabb szervezetek szakértői együttmőködésben vegyenek részt a tartalomszolgáltató rendszer előállításában. Ez a tényező több pozitívumot rejt magában, mint azt elsőre gondolnánk, először is ezzel a hitelesség kérdése abszolút szavatolt, illetve az összefogással nem maradhatnának mindig az alapok rögzítésének/tárgyalásának szintjén és tovább lehetne lépni az igazi specifikumot hordozó területek fejlesztéséhez. Egy ilyen állandó konzorcium létrehozásával nem csak online, de a valós életben is megteremtődne a szakterület fejlődési íve.
A szakértői hitel mellett természetesen létfontosságú, hogy a felhasználók is fontosnak érezzék magukat a felületen. Valamilyen kooordináció mellett el kell kerülni a fölösleges munkafolyamatok kivitelezését, ugyanis a plusz munka végzése, igen lehangoló lehet! Ahhoz, hogy a tartalomszolgáltató rendszereket látogassák, az is fontos, hogy az adott oldal "élő" legyen. Valamilyen keretrendszerben lehetővé kell tenni, a bejegyzések, eszközök változatos kialakítását, mivel a folyamatosan azonos sémára épülő hálózat meglehetősen unalmas lehet. Emellett pedig szavatolni kell a többféle véleménnynyilvánítási lehetőséget!
A webes eszközöknél kifejezetten előnyös lehet, ha ugyanazt a tartalmat több féle módon tesszük elérhetővé, azonban a komplexitást is biztosítanunk kell valamilyen szinten. Vagyis adott esetben a már meglévő eszközök közötti átfedések kialakítására is gondolni kell! Emellett fontos lehet még az, hogy a felhasználók személyre tudják szabni az adott oldalt, saját igényeik szerint. És az is kívánatos, hogy az újításokról és a legfrisebb tartalmakról RSS-feed, vagy havi hírlevelek formájában is tájékozódhasson a felhasználó!
Előző bejegyzés a témában.
Dula Marina
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése