keresés

2022. március 18., péntek

A móri svábság identitásőrzése napjainkban 1.

 

A móri svábság identitásőrzése napjainkban

Projekt célja

Mór egy kisváros Fejér megyében. Amikor elárulom, hogy itt születtem, itt nőttem fel, és itt is szeretnék lakni, az emberek nagy részén egyfajta elborzadást látok, és már előre hallom a kérdést, amelyet fel is tesznek szinte rögtön. 

"Ott volt az a nagy bankrablás, nem? Nem veszélyes ott élni?"

 Bár tudom, hogy az emberekben jobban megmaradnak a katasztrófák, valahol mégis mindig elszomorodok, hiszen tudom, hogy ebben a városban sokkal több lehetőség van, mint egy katasztrófaturizmus helyszíne, amelynek neve hallatán nagyon kevés embernek jut eszébe ezek:

"Ó igen, emlékszem, hogy ott voltam néhány éve a Móri Bornapokon. Az Ezerjó bor nagyon finom volt, a nemzetiségi tánccsoportok ügyesek voltak, a borok mellé kínált kvircedli és nusstangli nagyon különleges volt, és igazán látszott a szervezésen, hogy Mór büszke a gyökereire."

Pedig a beszélgetések során sokszor hallom, mikor említem nekik ezeket, hogy jaj persze, hát én is voltam már ezeken a rendezvényeken. 

Mór kulturális központja és lakói igen sokat tesznek azért, hogy a sváb identitás ne vesszen a múlt homályába, én pedig szeretnék belevágni egy olyan projektbe, amely ezt a munkát segíteni hivatott. Szeretném, hogy az emberek idővel úgy hivatkozzanak szülővárosomra, hogy igen, az az a kisváros, amelynek rendezvényei színvonalasak, az identitásuk őrzésére törekednek, és csak legutolsó sorban jusson eszükbe a végzetes nap, amely emberéleteket vett el, tett tönkre, és egy egész város megítélését pecsételte meg.

Célközönség

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez a téma elég speciális, de reménykedem benne, hogy a célközönség nemcsak a móri lakosok, más sváb identitású városok lakói és a svábság iránt érdeklődők kedvelt blogja lesz, hanem azok is idetalálnak, akik esetlegesen a bankrablásról szóló true crime podcastek és videók után szeretnének utánanézni annak, hogy mégis milyen az élet egy kisvárosban, amelynek hírnevét egy szomorú esemény árnyékolja be.

A Projekt haszna

Már fentebb említettem, hogy mi célból indítanám ezt a projektet, mit remélek tőle, és kiknek szánom. Azt gondolom, hogy ha már csak a céljaim felét is érem el, már akkor megérte belevágni. Ha valóban csak a szűk kör talál rá, akiket kifejezetten ez érdekel (és szerencsére ők is vannak jószerivel), akkor is azt gondolom, hogy minden belefektetett energia megtérül, hiszen rengeteg információ található az interneten arról, hogy mi is ez az identitás, amit őrizni kell, milyen programok voltak, lesznek, de nincs egy átfogó hely, ahol minden információ elérhető, csak itt-ott néhány információmorzsa van elszórva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése