A Győri Filharmonikusok Facebook-aktivitása jól mutatja, hogy az intézmény tudatosan használja a közösségi médiát nemcsak információközlésre, hanem közönségépítésre is. A posztok váltogatják a mozgósító gesztusokat (koncertbeharangozás, eseményre hívás) és a közösségi bevonást (nyereményjáték, interaktív tartalom), ami erősíti az elköteleződést.
A vizuális tartalom dominanciája (fotók, eseményhez kötött képek) segíti a közönség érzelmi bevonódását, és a zenekar identitását erősíti a digitális térben.
Az aktivitási mutatók (like-ok, megosztások, kommentek) alapján látszik, hogy az interaktív posztok nagyobb elérést generálnak, míg a klasszikus informáló bejegyzések inkább a stabil közönség tájékoztatását szolgálják.
2025. szeptemberében a Győri Filharmonikusok tudatosan építettek fel egy kétszintű Facebook kampányt egy programjuk "A zene világnapja" c. koncert köré. A kommunikációs stratégia két jól elkülöníthető, egymást erősítő posztra épül
- Szeptember 4-én egy klasszikus beharangozó poszt jelent meg, amely vizuálisan és szövegben is a közelgő koncertre hívta fel a figyelmet. A zenekar ismeretterjesztő szöveget és képet posztolt az előadáson elhangzó műről és szerzőjéről.
- Szeptember 8-án egy nyereményjáték poszt következett, amely már nemcsak informált, hanem aktív részvételre ösztönzött. A játékban való részvételhez kommentelni kellett, így a poszt jelentősen megnövelte az interakciók számát, és közösségi aktivitást generált. A zenekar ezzel nemcsak elérést növelt, hanem közvetlen kapcsolatot épített a követőkkel.
A két poszt együtt egy jól strukturált kampányt alkotott: az első a figyelem felkeltésére, a második az elköteleződésre fókuszált. A vizuális tartalom, az intézményi kohézió és a gesztusok tudatos váltogatása azt mutatja, hogy a Győri Filharmonikusok nemcsak jelen vannak a közösségi médiában, hanem aktívan használják azt közönségépítésre és élményalapú kommunikációra.
Íme a két poszt részletes elemzése és összevetése:
Alapadatok
- Oldal azonosítója: Győri Filharmonikusok hivatalosFacebook-oldala
- Követők száma: 14 ezer követője van
- Megfigyelés időpontja: 2025.09.25.
Facebook-posztok:
- Típus: fotó + szöveg
- Téma: program beharangozása, ismeretterjesztés az elhangzó műről, a koncert előzetes kommunikációja
- Like-ok száma: 42
- Megosztások száma: 6
- Kommentek: nem voltak
- Gesztus: mozgósítás – közönség bevonzása, eseményre hívás
- Kohézió: közvetlen intézményi kommunikáció, a zenekar saját tartalma
- Típus: nyereményjáték poszt (fotó + instrukciók)
- Téma: közönség bevonása játékba, jegyek vagy ajándékok kisorsolása
- Like-ok száma: 235
- Megosztások száma: 19
- Kommentek: 133 hozzászólás, aktív részvétel („Jelentkezem!”, „Nagyon szeretném megnyerni!”)
- Admin moderálja a játékot
- Gesztus: közösségi bevonás – interaktív tartalom, aktivitásgenerálás
- Kohézió: szoros kapcsolat az intézménnyel, de a közönség aktivitása dominál
- A szeptember 4-i poszt klasszikus mozgósító tartalom: informál, beharangoz, közönséget hív.
- A szeptember 8-i nyereményjáték már interaktív, aktivitásra ösztönöz, és sokkal nagyobb elérést generál.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése