keresés

2025. december 9., kedd

Győri Filharmonikusok Facebook-aktivitása

A Győri Filharmonikusok Facebook-aktivitása jól mutatja, hogy az intézmény tudatosan használja a közösségi médiát nemcsak információközlésre, hanem közönségépítésre is. A posztok váltogatják a mozgósító gesztusokat (koncertbeharangozás, eseményre hívás) és a közösségi bevonást (nyereményjáték, interaktív tartalom), ami erősíti az elköteleződést.

A vizuális tartalom dominanciája (fotók, eseményhez kötött képek) segíti a közönség érzelmi bevonódását, és a zenekar identitását erősíti a digitális térben.

Az aktivitási mutatók (like-ok, megosztások, kommentek) alapján látszik, hogy az interaktív posztok nagyobb elérést generálnak, míg a klasszikus informáló bejegyzések inkább a stabil közönség tájékoztatását szolgálják.

2025. szeptemberében a Győri Filharmonikusok tudatosan építettek fel egy kétszintű Facebook kampányt egy programjuk "A zene világnapja" c. koncert köré. A kommunikációs stratégia két jól elkülöníthető, egymást erősítő posztra épül

  • Szeptember 4-én egy klasszikus beharangozó poszt jelent meg, amely vizuálisan és szövegben is a közelgő koncertre hívta fel a figyelmet. A zenekar ismeretterjesztő szöveget és képet posztolt az előadáson elhangzó műről és szerzőjéről.
  • Szeptember 8-án egy nyereményjáték poszt következett, amely már nemcsak informált, hanem aktív részvételre ösztönzött. A játékban való részvételhez kommentelni kellett, így a poszt jelentősen megnövelte az interakciók számát, és közösségi aktivitást generált. A zenekar ezzel nemcsak elérést növelt, hanem közvetlen kapcsolatot épített a követőkkel.

A két poszt együtt egy jól strukturált kampányt alkotott: az első a figyelem felkeltésére, a második az elköteleződésre fókuszált. A vizuális tartalom, az intézményi kohézió és a gesztusok tudatos váltogatása azt mutatja, hogy a Győri Filharmonikusok nemcsak jelen vannak a közösségi médiában, hanem aktívan használják azt közönségépítésre és élményalapú kommunikációra.

Íme a két poszt részletes elemzése és összevetése:

Alapadatok

Facebook-posztok:

1. Poszt (szeptember 4.)

  • Típus: fotó + szöveg
  • Téma: program beharangozása, ismeretterjesztés az elhangzó műről, a koncert előzetes kommunikációja
  • Like-ok száma: 42
  • Megosztások száma: 6
  • Kommentek: nem voltak
  • Gesztus: mozgósítás – közönség bevonzása, eseményre hívás
  • Kohézió: közvetlen intézményi kommunikáció, a zenekar saját tartalma

2. Poszt (szeptember 8.)

  • Típus: nyereményjáték poszt (fotó + instrukciók)
  • Téma: közönség bevonása játékba, jegyek vagy ajándékok kisorsolása
  • Like-ok száma: 235 
  • Megosztások száma: 19
  • Kommentek: 133 hozzászólás, aktív részvétel („Jelentkezem!”, „Nagyon szeretném megnyerni!”)
  • Admin moderálja a játékot
  • Gesztus: közösségi bevonás – interaktív tartalom, aktivitásgenerálás
  • Kohézió: szoros kapcsolat az intézménnyel, de a közönség aktivitása dominál
Következtetés
  • A szeptember 4-i poszt klasszikus mozgósító tartalom: informál, beharangoz, közönséget hív.
  • A szeptember 8-i nyereményjáték már interaktív, aktivitásra ösztönöz, és sokkal nagyobb elérést generál.
Együtt mutatják, hogy a Győri Filharmonikusok tudatosan építik fel a kampányt: először információval, majd közösségi bevonással erősítik a program láthatóságát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése