keresés

2025. december 6., szombat

A Harvard Egyetem könyvtárának közösségi média jelenléte (Instagram)

A Harvard Egyetem Amerika legrégebbi és egyik legjelentősebb múlttal rendelkező egyeteme. Az intézményt 1636-ban alapították a Massachusetts állambeli Cambridge-ben. Mivel az egyetemen jelentős a külföldi diákok száma is, így a közösségi média felületeken és észlelhető a kulturális sokszínűség hangsúlyozása. Ebben a bejegyzésben az egyetem elérhető profiljai közül az egyetem könyvtárának Instagram oldalára fókuszáltam. 

 

 

A könyvtár Instaram fiókja: harvardlibrary 
A fiók 2018. augusztusa óta létezik, ez alatt az idő alatt ötször változtatott felhasználónevet.

A bejegyzés létrehozásakor a könyvtár oldalán 665 bejegyzés volt található. A fiókot 39.2 ezer felhasználó követi, a könyvtár pedig 895 fiókot követ.

Átlagosan egy-egy bejegyzés 100-150 kedvelést kap, csak néhány hozzászólással. A kiugróbb bejegyzések azonban elérik a több ezres kedvelési számot, azonban a hozzászólások száma itt is csak 20-40 közé esik. A bejegyzés létrehozását megelőző időszakban a könyvtár legnépszerűbb bejegyzése az volt, amikor a Hamilton c. színdarab szereplői közül néhányan meglátogatták a könyvtárat és meglepték az éppen ott előadó The Harvard Opportunes nevű a cappella csoportot.

 

A fiók bejegyzései között nem csak a könyvtár működésével kapcsolatban kaphatnak tájékoztatást az oldal követői, hanem a barátságos hangvételű bejegyzések és képek a könyvtárban megtalálható közösségi jelenlétet is bemutatják. Többek között Halloween-i beszámolók, az olvasótermek használatósága és az új hallgatók üdvözlése is erősíti ezt az érzést a fiók követőjében.

Emellett a témák mellett természetesen érdeklődést felkeltő, a könyvtár látogatására motiváló bejegyzéseket is találunk szép számmal. Ezek között szerepelnek a könyvtár állományából szemezgető, videó formátumú, bejegyzések és az elérhető gyűjtemények egy-egy érdekességét kiemelő képes írások is.

A bejegyzések szerkezetileg hasonlóak, de ez adódik az Instagram jellegéből is. A hangsúly a képeken van, de az esetek 98% ezt elegendő mennyiségű és információtartalmú szöveg is kíséri, a megfelelő hashtaggel kiegészítve. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése