Megnevezés: Deutsches Fußballmuseum (Német Labdarúgó Múzeum)
A címoldal baloldalán található menüben lehet a múzeummal kapcsolatos információkat megtalálni, illetve hozzáférni az online kiállításokhoz, illetve adatbázisokhoz. A nyitólapon egy aktuális kiállításról szóló kép vagy videó található. Jobb felül a nyelvi beállítás, a múzeum webshopjához, illetve a belépőkhöz vezető link található. A menüben pedig a látogatói információk, a múzeummal kapcsolatos tudnivalók, illetve rendezvényekről és digitális tartalmakról van link, illetve a menüsor alján a kötelező nyilatkozatok és dokumentumok (pl. impresszum) érhetőek el.
Digitális tartalmak
A múzeum számos digitális tartalommal bír. Az egyik az üldözött zsidó labdarúgókról szóló online-lexikon, amelyben a német labdarúgás korabeli történetében szerepet játszó, a náci rezsim által üldözöttekről közöl szócikkeket (pl. Bíró Gyuláról is). A bejegyzések fotót, életrajzot tartalmaznak.
További digitális tartalom a női labdarúgás történetét feldolgozó online kiállítás, amelyben a sportsikerek mellett a női labdarúgás társadalomban betöltött változó helyét és az elismerésért való küzdelmét is feldolgozza. A férfi válogatott esetében pedig a speciálisan fontos válogatott mérkőzésekről található anyag, amelyben egyes számokra kattintva az adott válogatott mérkőzéssel vagy játékossal kapcsolatos információ és történet található meg (pl. 1., az 1000. vagy a 69, amely Miroslav Klose, a válogatott gólkirályának szerzett góljait jelöli). Az online lexikon mellé még egy külön online kiállítás is található a zsidó labdarúgókról. Újabb anyag a koronavírus labdarúgásra tett hatásairól szóló kiállítás.
A múzeumban található a német labdarúgás hírességeinek csarnoka, amely szintén rendelkezik online megjelenéssel, itt leírások találhatóak az egyes labdarúgókról. Ami érdekes, hogy a fent említett online lexikonon kívül máshol nincs keresési lehetőség a múzeum honlapján. Katalógus sem igazán lelhető fel.
A képek a múzeum honlapjáról származnak.
Közösségi médiás megjelenés:
A múzeum rendelkezik Facebook-, Instagram-, X- és TikTok-megjelenéssel is, ahol minimum heti rendszerességgel posztolnak tartalmakat, tehát viszonylag aktív intézménynek tekinthető a közösségi médiában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése