keresés

2024. december 19., csütörtök

Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet facebook oldala

Az elemzés tárgya az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet a közösségi médiában, ezen belül is a facebookon való megjelenése, az utóbbi 3 hónap alapján.

Az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet a számos közösségi média lehetőség közül a facebook felületét használja leginkább. Igyekszik bemutatni az intézmény tevékenységét, gyűjteményeit, a kulturális szférában betöltött szerepének megfelelően.

Az OSZMI facebook oldalának elérhetősége: https://www.facebook.com/oszmibp   

A gyűjtemény elérhetősége: https://www.oszmi.hu
Létrehozás dátuma: 2011. február 2.
Kedvelések száma: 92 ezer
Követések száma: 98 ezer
Albumok száma: 126
Egyéb alcsoport: OSZMI - Bábtár 



Az OSZMI bemutatása, rövid története

A magyar színművészet hagyományainak felkutatására, tudományos feldolgozására alapították meg az Országos Színháztörténeti Intézetet 1952-ben. Az Intézetben kutatószolgálat működik meghatározott nyitvatartással, kiállítóhelyük a Bajor Gizi Színészmúzeum.

Az oldal kommunikációs tartalmai és témái

A közölt tartalmak nagy része az intézetben zajló, vagy általa szervezett események hirdetéséről, azok szervezéséről, és az azokról való tudósításokról szól. Az események között szerepel többek között kiállítás, könyvbemutató, konferencia, díjátadó és programajánló, illetve rendszeresen megemlékeznek minden ünnepről egy fénykép, vagy egy idézet közzétételével. Nem kizárólag a Múzeum és Intézet, és a hozzátartozó kiállítóhelye, a Bajor Gizi Színészmúzeum eseményeit osztják meg az oldalon, hanem más, a színházi szakmához tartozó intézmény, társaság vagy oktatási intézmény, mint például a Színház- és Filmművészeti Egyetem színművész hallgatóinak vizsgaelőadásával kapcsolatos információkat is..
A kommunikáció tényszerű, precíz, és tömör. A bejegyzések alatt lehetőség van a kommentek megfogalmazására, tetszésnyilvánításra, viszont ezekre nem található válaszreakció a posztoknál.
A kommunikáció teljesen magyar nyelvű, nem céloz meg nemzetközi eléréseket.
Új bejegyzések napi rendszerességgel olvashatóak, esemény esetén több is. 
Mint kulturális, muzeális intézmény a legfontosabb számára, hogy a fizikailag létező gyűjteményéről tájékoztasson, és hogy népszerűsítse az  intézményt.

Az oldal vizuális megjelenése

Egyszerű, letisztult, egységes vizualitás jellemzi az oldal képi megjelenését. A figyelem fenntartását szolgálja a gyakori borítókép csere, és a színes képek használata, utóbbiak megfelelő kontrasztot képeznek a szintén, a múzeumi jellegből adódóan sokat publikált drámaibb tónusú, fekete-fehér fotók képi világával. Az információk, és a képek gyakori közlése és változtatása, illetve helyenként ismétlése lehetővé teszi az újdonság, változatosság érzetét.

Összegzés

Az Országos Színháztörténeti Intézet és Múzeum már több mint egy évtizede sikeresen használja a közösségi médiát, a Facebook-ot sikerült megfelelő platformmá tennie arra, hogy eljuttassa az üzeneteit, tájékoztasson, és folyamatosan jelen legyen, a főként az intézmény gyűjteménye iránt érdeklődök számára. Nem annyira jellemzi nemzetközi nyitottság a kommunikációt az oldal alapján, 'hagyományos' közlésmódot folytatnak, viszonylag sok vizuális tartalommal. Ez megfelel az intézmény profiljának, mivel az elsősorban kutatási, és szakmai célokat szolgál.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése