keresés

2018. május 28., hétfő

A vlogok - projektzárás

A vlogok.blogspot.hu oldal létrehozásakor már 2016-ban úgy gondoltam, hogy a jövő bizony nem a televízió, rádió, hanem a YouTube és a hozzá hasonló szolgáltatók, 2018-ra pedig már a Facebook is teljes gőzzel hajt a legnépszerűbb felület címre. A továbbiakban bizonyosan magam is fogok vlogokat követni, de ami manapság már még érdekesebb, bizonyos televíziós tartalmak felkerülése legális módon a szolgáltató oldalára. Ez az, ami talán megérhet a jövőben 1-2 posztot.



A vlogok alakulása 2016 és 2018 között


Az elmúlt két év során látható, hogy nem fulladt továbbra sem érdektelenségbe a YouTube, és ha nem is ugrásszerű mértékben, de továbbra is stabilan növekszik. Habár részletes statisztikákat nehéz találni, annyit meg lehet állapítani, hogy 2 év alatt is több, mint 30 millióval nőtt a YouTube-felhasználók száma. A 2017-es év is tartogatott egy rekordot, mégpedig a Despacito című sláger klipjét, amely 5,1 milliárd megtekintőt vonzott a mai napig

A vlog mint tartalomszolgáltatási forma pedig hasonló népszerűségnek örvend, magam is követem azokat, amelyeket eddig, és a tartalomszolgáltatás folyamatos, a nézettség és a feliratkozók száma pedig növekszik. Ezzel párhuzamosan viszont egyre nehezebb ismertté válni, hiszen egyre több a minőségi tartalom, amiből nehéz kitűnni. Főleg, hogy egykori tévések is átpártoltak a Youtube-ra, akik még előzetes képzettséggel és tapasztalattal is rendelkeznek.

Vlog vagy TV?


Felmerülhet a kérdés, hogy mit nézzünk, vlogot vagy TV-t? Talán nem is kell választani. Nyilván az idősebb korosztályok számára marad a tévé, ehhez szoktak hozzá. A blogom viszont a fiatalok nézőpontjából tekint a tartalomszolgáltatásra. 

Nekem személy szerint nem is kell választanom. Új trend ugyanis, hogy egyes televíziós csatornák a YouTube-on is elérhetővé teszik korábban sugárzott műsoraikat, és ez az én esetemben két légy egy csapásra. Ugyanis ha felmegyek a sitera, nemcsak az általam követett vlogok tartalmait, hanem egy érdekes ATV-s, vagy Hír TV-s stúdióbeszélgetést, politikai műsort, vagy a számomra egyik legjobb ismeretterjesztő műsor, a Sznobjektív legújabb részeit is legálisan megnézhetem a TV-csatorna oldalán. 

Ha ez a tendencia marad, a televíziók is két lábon állhatnak, miközben a hirdetéseket, reklámokat a YouTube-on is elhelyezhetik.

A projektről


Azokban a hónapokban, mikor a blogposztokat írtam, rendszerint beleástam magam a YouTube világába, és esetenként olyan érdekes statisztikákra, társadalomtudományi és kulturális tanulmányokra bukkantam, amelyeket másképp talán sosem olvastam volna. Nem is beszélve a számos érdekes új csatornáról, amit keresés, kutakodás közben felfedeztem. 

Talán a szakzárást követően több idővel gazdálkodhatok majd, és időnként beleáshatom magam ezekbe a témákba, és egy új felületen folytathatom hasonló formában a blogolást. Persze nem szorítkozom majd csak a vlogokra, biztosan néhány kritikai hangvételű bejegyzés is készül majd. 

Mivel mindig és érdekelt az újságírás, ezek a cikkek talán referenciaként is szolgálhatnak egy esetleges jelentkezésnél valamilyen tartalomgyártóhoz.
A munka során cikkről cikkre haladva javultak a blogok, és mindenki képet kaphatott egy kulturált megjelenésű tartalomszolgáltató oldal felépítéséről. 

Ami egy kicsit behatárolja a kreativitást, az a megszabott keretek megléte. Talán sokaknak lehetett volna még érdekesebb, tartalmasabb blogja, ha a képzéstől akár nagyon távol álló témákról is lehetett volna írni. Nekem szerencsére egy közös keresztmetszetet sikerült találni, és a jövőben egy esetleges folytatás esetén bizalommal fordulok majd a kurzus oktatójához egy-egy tanács erejéig. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése