keresés

2015. szeptember 30., szerda

Töredékek a német juhászkutyáról - bemutatkozás

A német juhászkutya egy csodálatos kutyafajta: intelligens, hűséges, bátor, megvesztegethetetlen és rendkívül sokoldalú munkakutya – mindez, és még számos jó tulajdonsága sokak kedvencévé teszi. Velem is ez a helyzet: nagyon kedvelem ezt a fajtát, sokat olvastam róla, és több jó tapasztalatot is szereztem vele kapcsolatban. Éppen ezért döntöttem úgy, hogy ez a blog a német juhászkutyával foglalkozzon. Mivel – legalábbis eddigi, több évre visszanyúló megfigyeléseim alapján – e fajta igen nagy népszerűségnek örvend, azt gondolom, hogy valamennyire érdekes lehet egy olyan hely, ahol az alapvető és hasznos tudnivalókon túl néhány érdekesség is megjelenik. Az érdekességek alatt például a német juhászkutya történetét, a fajta "atyjának", Max von Stephanitz-nak, valamint egy pár ismert német juhászkutyának a bemutatását értem. 

Azért választottam ezt a címet – Töredékek a német juhászkutyáról –, mert nem célom, hogy itt minden szerepeljen, amit e nagyszerű kutyafajtáról tudni érdemes, már csak azért sem, mert nem vagyok szakember, és nem áll rendelkezésemre annyi idő, hogy igazán elmélyedt kutatásokat végezzek a témával kapcsolatban. Mégis azt hiszem, az ilyesmi talán hasznos és szórakoztató is lehet egyben, legalábbis a fajta iránt érdeklődők számára. Angol nyelven léteznek hasonló oldalak, és eszembe jutott, hogy létre lehetne hozni egyet magyar nyelven is – még ha nem is produkálhatom a külföldi oldalak színvonalát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése