keresés

2015. szeptember 30., szerda

Bevezető sorok a Biblioterápiáról


Blogom témájául azért választottam a biblioterápiát, mert úgy gondolom, manapság már nem csak szakmánkban, de a társadalomban is egyre nagyobb sikernek örvend ez a fajta foglalkozás.Ennek ellenére a terápia sajnos még elég gyerekcipőben jár, s igen kevés szakirodalom található róla mind az interneten, mind a könyvtárakban, a hagyományos dokumentumok közt.
Blogbejegyzéseim ezért első körben egy kis elmélettel gazdagítanák olvasóimat, s  azok elsajátítása után néhány gyakorlati példával tenném azokat még érthetőbbé követőim számára.

Alapképzésem első évében, melyet a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának Kulturális Örökség és Humán Információtudományi Tanszékén töltöttem, lehetőségem nyílt egy éven keresztül Biblioterápiás kurzusra járni, melynek kereteim belül tarjáni, hátrányos helyzetű általános iskolás gyermekekkel foglalkozhattunk. Az egy év alatt számos foglalkozás megtervezésében, lebonyolításában részt vettem, s tudásomat idén reményeim szerint kamatoztathatom, s tovább mélyíthetem az ELTE oktatójának, Dr. Senkei-Kis Zoltánnak újonnan indult Biblioterápia című kurzusán.
Olvasóim ennek köszönhetően betekintést nyerhetnének múltbeli, valamint jelen tapasztalataimba a témát illetően, így végigkövetve saját tudásom, valamint a tudomány  fejlődését az utóbbi években.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése