Az eSportot 2013-ban fogadták el hivatalosan sportnak és
ettől az évtől kezdett el ráirányulni minden addiginál nagyobb figyelem. Ekkor kapott először egy játékos olyan vízumot, amit addig kizárólag a nemzetközileg elismert atléták kaphattak meg. Azonban
2013-ig hosszú utat járt be a számítógépes játékok formájában történő
versenyzés. Természetesen a hosszúságot „videojáték-években” kell érteni,
hiszen a legkorábbi, nagy jóindulattal videojátéknak nevezett torpedó-szerűség
is csak 1947-ben készült el.
Ennek megjelenése után 25 évet kellett várni az első, ténylegesen versenynek nevezhető eseményig. 1972-ben rendezték meg a Spacewar játékhoz létrehozott bajnokságot, melyet internet hiányában még egy helyiségben összegyűlve játszottak a versenyzők. A nyeremény már akkor is hatalmas volt, egy éves előfizetést lehetett szerezni a Rolling Stones koncertjeire.
A hetvenes és nyolcvanas években nagyot nőtt ezeknek a
versenyeknek a népszerűsége és elkezdtek cikkezni a témáról olyan neves
folyóiratokban, mint a Life vagy a Time. Beszámolókat írtak a megrendezett
versenyekről, meghirdették a következőt és magukról a játékosokról is születtek
írások.
Az online versenyipar a kétezres években indult csak be igazán, amikor a CPL-hez hasonlóan több olyan szervezet is megkezdte tevékenységét, melyek különböző játékoknak kezdtek bajnokságokat rendezni. Három emelkedik ki közülük látványosan: a World Cyber Games, az Intel Extreme Masters és a Major League Gaming. Az első 2014-ben ugyan megszűnt, viszont ez a három szervezet az, amelyek elképesztően sok játék elképesztően sok bajnokságát és világkupáját rendezték/rendezik meg minden évben.
Jelenleg a megrendezésre kerülő versenyeket szinte kivétel nélkül közvetítik streamen a nagyközönség számára. Habár korábban próbálkoztak azzal, hogy televízión adják a meccseket, az internetes közvetítések nagyon hamar átvették a vezető szerepet. Ugyan Dél-Koreában még mindig van olyan csatorna, amelyik a nap 24 órájában, élő közvetítést nyújt a nézők számára, a televízió nem igazán tudja felvenni a versenyt az internettel. Ilyen tevékenységre szakosodott például a twitch.tv nevű honlap, ahol megszámlálhatatlan különböző közvetítést lehet élőben követni vagy utólag, felvételről megnézni. Érdekesség, hogy már nem csak azok élnek meg az eSportból, akik hivatásosan űzik, hanem azok is, akik úgymond amatőr szinten játszanak és arról szolgáltatnak élő adást.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése