A már meglévő szolgáltatások, megítélésem szerint, az alábbi hiányosságok valamelyikével rendelkeznek.
- Az egyetemeken létező publikálást támogató egységek csupán az egyetem kötelékéhez tartozó folyóiratok szerkesztőinek nyújtanak segítséget, igaz, alapvetően díjmentesen.
- A bárki számára igénybe vehető, elsősorban reklámozással, hirdetéssel, közösségimédia-megjelenéssel foglalkozó cégek szolgáltatásai azonban nem elég specifikusak a szóban forgó csoport számára.
- Az Open Journal Systems hatalmas segítség azon szerkesztőbizottságok számára, melyek mögött nem állnak professzionális kiadók, azonban nem fedik le a webes megjelenés és az elérés növelésének minden módját (érdekesség, hogy a legolcsóbb, "basic" csomag 480 USD évente, míg az MTA Open Access oldalán az OJS használatának éves díja br. 100.000 Ft).
- Az MTA Open Access szolgáltatása talán a legteljesebb, azonban a piaci megjelenéshez jobban köthető marketing és média módszereket nem ajánl.
Emiatt szükség lehet egy olyan szervezetre, mely független ilyen szempontból az egyetemektől, de rendelkezik az ott felhalmozott tudással, valamint piaci viszonyok között megszerzett média és marketing tapasztalatokkal rendelkezik.
Ideális esetben egy ilyen szervezet munkatársai korábban oktató/kutató és/vagy szerkesztői, kiadói tevékenységet végeztek, illetve egyéb, ehhez kapcsolódó marketingtevékenységet.
Mindenekelőtt azt a kérdést kell megválaszolni, az adott folyóirat képes-e a tudományos életben folyamatosan magas színvonalon jelen lenni, hiszen ez mindennek az alapja, a forma, a megjelenés csak a tartalommal együtt lehet vonzó.
Természetesen egy vonzó forma és növekvő elérés kutatók/szerzők új köreit nyerheti meg a folyóirat számára, ami pedig a minőség
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése