keresés

2017. január 18., szerda

Joel Friedlander : Hogyan kezdi egy blogger - Mit kell tenned és mit ne tegyél hogy elnyerd egy blogger figyelmét

How to pitch Book Blogger - what you need to do - and not to do - to get a blogger's attention by Joel Friedlander

A blogolás a legegyszerűbb módja a személyes gondolatok közzétételének. Bloggerek, akik  közzéteszik mondanivalójukat különböző rendszerességgel, hatalmas közösségeket építenek a hasonló gondolkodású emberekből, sőt akár még íróvá is válhatnak. 
Tény, hogy a Technorati 2013-as, Digitális Befolyásolás Jelentés felmérése szerint, a blog a harmadik legbefolyásosabb hatású digitális erőforrás a reklámok, kiskereskedelmi reklámfelületek és márka oldalak szempontjából a fogyasztók számára.
A probléma az, hogy sok szerző nem érti, hogyan kell megközelíteni a bloggereket. Sőt, egyes szerzők döntő hibákat vétenek a bloggerekkel szemben. 
A cikk szerzője egy népszerű blogot működtet, és van tapasztalata ez ügyben, mivel  több mint 5000 levelet kap havonta, köztük sok értéktelen, használhatatlan, amely lopja az idejét.
Alább néhány tippet ad ahhoz, hogy hogyan kerüljük el a hibákat amelyet az írók vétenek a bloggereket megközelítve.

Keresd meg, hogy mire fókuszál a blog. Mi a témája. Miről szól? Ez a téma vajon a te könyved témájával rokon-e? 
Szükséges megvizsgálni a blog aktuális állapotát. Aktív-e még a blog, ellenőrizni szükséges a bejegyzések dátumát, mivel olyan blogra van szükség ilyenkor, amely aktívan üzemel. Ellenőrizni kell a blogger e-mail állapotát, abból kiderül, hogy épít-e levelezőlistát. Vannak-e kommentek a cikkeknél?
Majd érdemes küldeni a bloggernek egy rövid kérdést. Legyen lényegre törő, és rövid. Mutatkozzon be a szerző röviden, írjon a könyvéről néhány rövid sort, hogy felhívja blogger figyelmét a könyvre. Majd figyelmeztetni az időkeretre, és időt hagyni a válaszra.

A kereskedelmi jellegű kérések esetében ha sok címzettnek küldik az üzenetet, érdemes a többi e-mail címet titkosan kezelni, hiszen senki sem akarja a levele olvasását e-mail címek olvasásával kezdeni. Az is fontos, hogy mások ne lássák a többiek e-mail címét.

Egy másik hiba, amivel a cikk írója gyakran találkozik, az az, hogy az írók nem saját weboldalt vagy blogot építenek. Pedig egy jó weboldal elengedhetetlen manapság. A weboldal lehetővé teszi egy szerzőnek, hogy elküldje link formájában a bloggernek, akik többet akarnak tudni a szerzőről és munkásságáról. Weboldal nélkül sokkal kisebb az esélye egy szerzőnek, hogy a blogger felfigyeljen rá, és a műveire.

A blogok komoly szerepet játszanak egy vásárlói döntésben, segítenek az új könyvek felfedezésében, közösségeket építenek, és emelik a szerzők, írók karrierjét.

In.: Publishers Weekly. 6/27/2016, Vol. 263 Issue 26, p45-45. 1p.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése